w portalu  | na forum
szukaj w bazie kalorii
dla kobiet, o kobietach
kobieta, kobiety


kalkulatory dla kobiet:

testy dla kobiet:

Patronat medialny:

vortal o kobietach
Jak nauczyć dzieci zdrowej diety?
data publikacji: 12-10-2017 r.
Jednym z największych dylematów wszystkich rodziców jest to, czy pozwalać dzieciom jeść słodycze czy nie. Oczywiste jest, że całkowite wycofanie słodkości z diety dziecka jest niemalże niemożliwe.
portal dla kobiet
serwis o kobietach

Nawet jeżeli uda nam się sprawić, że w domu nasze dzieci nie będą jadły nic słodkiego to ciężko będzie zapanować nad „słodką pokusą” w szkole, podczas weekendu u dziadków, rodzinnych przyjęć czy wycieczek. Co w takim razie możemy zrobić? Nauczmy nasze dzieci umiaru i wyróbmy w nich dobre nawyki. Podpowiadamy jak to zrobić!



Po pierwsze umiar!
Pewnie nie raz już słyszeliście, że powodem nadwagi nie jest samo jedzenie, lecz to, jakie jego ilości spożywamy w ciągu dnia. Nawet jeżeli odżywiamy się bardzo zdrowo – jemy produkty pełnoziarniste, gotowane mięso, warzywa i owoce, ale w ogromnych ilościach to prawdopodobnie możemy mieć problem z nadwagą. Musimy pamiętać, że tyjemy z powodu przekraczania dopuszczalnej liczby kalorii potrzebnej naszemu organizmowi w ciągu dnia. Dlatego tak ważne jest, aby nauczyć dzieci umiaru w spożywaniu posiłków. Szczególnie jeżeli dotyczy to przekąsek i słodyczy. Pamiętajmy, aby od małego przyzwyczajać nasze dzieci do jedzenia małych porcji. Przygotowując deser zawsze należy dokładnie dzielić porcje dla każdego członka rodziny i unikać tzw. „dokładek”, czyli dodatkowych porcji dla jednej osoby. Jeżeli dziecko będzie regularnie dostawało „dokładki” ulubionego deseru - to będzie to dla niego sygnał, że jak coś mu smakuje, to może tego zjeść więcej… W przyszłości, jako dorosły człowiek, nie będzie miało nawyku stawiania sobie ograniczeń w spożywaniu słodyczy. Co niestety może skutkować poważnymi problemami z nadwagą. Ważne jest, aby do „zasady umiaru” przyzwyczaić także starszych członków rodziny – szczególnie babcie i dziadków, którzy uwielbiają rozpieszczać swoje wnuki i częstują je ogromnymi porcjami ciast, ciasteczek, czekoladek i innych słodyczy.

Daj dobry przykład i świadomie kształtuj nawyki!
Aby nasze dzieci świadomie i mądrze spożywały słodycze i przekąski musimy sami dawać im dobry przykład. Zastanówcie się, ile razy zajadaliście się czekoladowymi pralinkami przy swoich pociechach? Czy kiedy Wasze dziecko było smutne, to proponowaliście mu cukierki na rozweselenie? I pewnie nieobca jest Wam sytuacja, w której zamiast drugiego śniadania dziecko dostało od Was batona lub paczkę żelków. Niestety wielokrotnie okazuje się, że z pośpiechu, lenistwa lub zwyczajnej nieuwagi przyzwyczajamy nasze dzieci do nieprawidłowych zachowań. Jeżeli chcemy nauczyć je racjonalnego odżywiania i wyrobić prawidłowe nawyki to powinniśmy pilnować, aby na każdym kroku dostawały od nas dobry przykład. Dlatego bezwzględnie unikajmy objadania się słodyczami na oczach dzieci i przede wszystkim pilnujmy, aby one tego nie robiły. Od najmłodszych lat powinniśmy uczyć dzieci, że słodycze nie są wartościowym posiłkiem – są przekąską, pewnego rodzaju nagrodą czy też rarytasem, który owszem można jeść, ale nie codziennie i w odpowiednich ilościach.

Słodkości to nie tylko batony, cukierki czy żelki

Większość z nas myśląc o słodyczach myśli o batonikach, czekoladach, pralinach, ciastkach, słodkich bułkach, babeczkach, cukierkach, żelkach czy innych wysoko przetworzonych produktach. Jednak pamiętajmy, że istnieje mnóstwo „naturalnych słodkości” oraz produktów, które oprócz tego, że są słodkie, to zawierają jeszcze wartościowe składniki odżywcze! Do grona naturalnych słodyczy zaliczamy przede wszystkim owoce i bakalie. Są one najzdrowszym i najbardziej wartościowym źródłem cukru. Dlatego zawsze, kiedy to możliwe zastępujmy nimi sklepowe słodycze! Możemy je podawać nie tylko tradycyjnie, ale także w formie atrakcyjnych deserów – sałatek owocowych, szaszłyków, musów, domowych sorbetów czy kolorowych koktajli.

Nie tylko świeże owoce i bakalie mogą być zastępnikiem batoników, czekoladek czy żelków. Doskonałą i słodką przekąską są także produkty mleczne, które zawierają wapń i białko. Jogurty, serki czy desery mleczne z owocami są nie tylko słodkie, ale także sycące! Ważne jest, aby wybierać je świadomie i dokładnie czytać etykiety!

Serki  homogenizowane są bardzo chętnie spożywane przez dzieci. Na rynku brakuje w tej chwili serków o prosty składzie. Bardzo często zdarza się, że oprócz cukru, mleka i owoców zawierają one mnóstwo substancji konserwujących i sztucznych barwników! Najlepsze serki, to takie, które mają prosty skład i posiadają od 3 do maksymalnie 5 składników. Do tego typu produktów należą między innymi serki Bakuś od Bakomy. Bakuś serek homogenizowany posiada prosty skład. Nie zawiera barwników i aromatów. Dostępny w dwóch najbardziej ulubionych przez dzieci smakach: waniliowym i truskawkowym.
Serki Bakuś mogą stanowić doskonałą przekąskę, drugie śniadanie lub deser. Ich największym atutem jest prosty skład - zawierają one wyłącznie: serek, cukier trzcinowy oraz owoce.

autor: / źódło: / opracowanie:
Bakoma S.A.
ostatnio dodane:


Dynia królowa jesieni – jak ją przyrządzić i wykorzystać wszystkie walory?Zmiana diety na jesieńDopasuj biżuterię do dekoltuJak znaleźć pracę?Maska złuszczająca i dotleniającaNajlepsze książki na jesienne wieczory!
pokrewne forum:

Być zdrową
przeczytaj także:

Kobiety, które zbudowały mocarstwo
Jesienne trendy
Popraw witalność i jędrność skóry
W walce z jesienno-zimową infekcją
Jak przygotować Halloweenowe przyjęcie dla najmłodszych?
Jak skomponować wartościowy podwieczorek dla dziecka?
Jak posprzątać groby?
Na pomarańczowo, czyli zapiekanka z dynią
5 sposobów na pokonanie jesiennej chandry
Dla ochrony skóry przed szkodliwym działaniem zanieczyszczeń cywilizacyjnych
Popularne witaminy w nowoczesnej odsłonie!
Odżywczy peeling
Zanurz się w nektarze z orchidei!
Szminka doskonała
Wielka Księga Radości
Dwudziestolecie od kuchni - konkurs
Kulinarna historia przedwojennej Polski
Mój spektakularny detoks
Kuchnia bez glutenu, nabiału i cukru



zaloguj się aby napisać pierwszy komentarz do artykułu Jak nauczyć dzieci zdrowej diety?



Ostatnio na forum: (wątki i komentarze)

Wiadomość dla Forumowiczów :)
jak zajsc w ciaze??
Napiszmy razem opowiadanie...
Czy mogę być w ciąży? Czy mogę być w ciąży?
Forum panieńskie 2007-2008
orgazm za orgazmem :)
Jestem mamą :)
szkolna miłość z ławki po latach... co robić? :)
Skojarzenia
Dokończ wyraz - zabawa
Linux..... czy ktoras z was uzywa
Na poprawę humoru!
Laptop dla najmłodszych
Torbiel a ciąża
Moda męska na brytyjskich targach
Makijaż codzienny i wieczorowy
Pamiętnik przyszłych mam - rady i porady :-)))
"Kalendarz dni płodnych" - Wasze opinie
Cudowny pierwszy pocałunek
Czy jestem w ciąży?
Trichotillomania
krwawienie po stosunku
Karta czy gotówka?
sex a spowiedź
Nowa Gwiazdka .
"Ile kalorii jeść, aby schudnąć?" - Wasze opinie
Nigdy nie miałem dziewczyny...
Zapalenie pęcherza
praca w mcdon..... itp
Test na czystość
Jaką lodówkę???
mój mąż znowu wyjeżdza ...
Podwójne działanie przeciwzmarszczkowe
Pomarańcza i wanilia
Brak ochoty na seks...
Dania mrożone
Łosoś po francusku Frosta
Jedwab w płynie
Nowa kolekcja czasomierzy
Makijaż z utrwalaczem - uczulenie?
Ostatnio dodane artykuły:

Dynia królowa jesieni – jak ją przyrządzić i wykorzystać wszystkie walory?
Dynia królowa jesieni – jak ją przyrządzić i wykorzystać wszystkie walory?
Zmiana diety na jesień
Zmiana diety na jesień
Dopasuj biżuterię do dekoltu
Dopasuj biżuterię do dekoltu
Jak znaleźć pracę?
Jak znaleźć pracę?
Jak skomponować wartościowy podwieczorek dla dziecka?
Jak posprzątać groby?
Na pomarańczowo, czyli zapiekanka z dynią
5 sposobów na pokonanie jesiennej chandry
Dla ochrony skóry przed szkodliwym działaniem zanieczyszczeń cywilizacyjnych
Popularne witaminy w nowoczesnej odsłonie!
Odżywczy peeling
Maska złuszczająca i dotleniająca
Zanurz się w nektarze z orchidei!
Szminka doskonała
Wielka Księga Radości
Dwudziestolecie od kuchni - konkurs
Kulinarna historia przedwojennej Polski
Mój spektakularny detoks
Kuchnia bez glutenu, nabiału i cukru
Gwiazdy oczyszczają się jesienią
Smog, dym, klimatyzacja a zdrowie skóry
5 ciekawostek o słodyczach dla dzieci
O inspirujących Polkach
Ukryta książka, zagadki i tajemny szyfr
Dyniowo-cynamonowe gofry
Cytrusowe dżemy
Cyberprzestrzeń i dziecko
Jak nauczyć dzieci zdrowej diety?
Witamina C w walce z przeziębieniami
Potliwość stóp – jak jej zaradzić?
Pyszne obiady
Jesienne smakołyki i weki
Jesienne sposoby na spędzenie czasu z dzieckiem
Na co zwrócić uwagę kupując mopa?
Jeans w Twoim stylu
Eve Duet – dwa zapachy w idealnej harmonii
Tradycyjny podział ról w domu - badania
Najlepsze książki na jesienne wieczory!
Lektura dla niej i dla niego
Jesienne nowości Wydawnictwa Dragon
Skuteczny sposób na naukę języków
Jak naturalnie budować odporność dziecka?
Jesienna lektura dla dzieci!
Sztuka oddechu
Wybierz sobie lekturę
Wspólne czytanie w jesienne wieczory!
Zrelaksuj się przy lekturze
Co przeczytasz w jesienny wieczór?
Jesienne nowości wydawnicze
Chcesz dobrze widzieć? Zmień nawyki!
Mam na Twoim punkcie OBSESJĘ. Uważaj…
Promocja idei spożycia warzyw i owoców

Cookies: podczas przeglądania naszych stron oraz w trakcie logowania portal http://www.byckobieta.pl tworzy niewielkie pliki cookies. Zapisuje w nich wyłącznie informacje umożliwiające korzystanie z portalu, oraz z forum.

Artykuły oraz zdjęcia umieszczone w portalu ByćKobietą.pl są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie jest dozwolone wyłącznie za zgodą Autorów. Redakcja ByćKobietą.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz w komentarzach artykułów.

© 2006-2017 ByćKobietą.pl - portal dla Kobiet
skrypt forum: © phpBB